Ogólny model procesu perswazji przedstawię w odniesieniu do sytuacji, w której chcesz kogoś do czegoś przekonać.
Skuteczne techniki, które poznasz, możesz oczywiście wykorzystać w wielu innych sytuacjach.
Jest to warunek konieczny procesu perswazyjnego.
Jeżeli chcesz kogoś do czegoś przekonać to przede wszystkim musisz określić swój cel oraz jaki będzie rezultat Twoich działań. Oczywiście cel musi być dla obu stron pozytywny.
Pierwsze co musisz zrobić to oczywiście wywarcie dobrego wrażenia. Dzięki technikom dopasowania będziesz w stanie sprawić, że każda osoba, z którą nawiążesz kontakt będzie się w Twoim towarzystwie czuła dobrze, będzie Ci ufała i będzie bardziej podatna na Twoje działania perswazyjne.
Poznaj, co jest dla Twojego rozmówcy naprawdę ważne, co go motywuje do działania, co chce osiągnąć. Będzie Ci o wiele łatwiej tak formułować swoje komunikaty i argumenty, aby trafiały one dokładnie i precyzyjnie, dopasowując się do systemu wartości osoby, na którą wywierasz wpływ.
Metaprogramy to specyficzne filtry, przy pomocy których ludzie postrzegają otaczającą ich rzeczywistość. Kiedy poznasz sposób myślenia Twojego rozmówcy, będziesz w stanie użyć argumentów, które najbardziej zmotywują go do działania w pożądanym przez Ciebie kierunku.
Teraz, kiedy wiesz już tak wiele o osobie, z którą się komunikujesz, wystarczy we właściwy sposób wykorzystać najskuteczniejsze wzorce perswazyjne, aby uzmysłowić jej, że najlepszą drogą do osiągnięcia celu, odpowiadającego jej wartościom, jest wykonanie dokładnie tego, co masz do zaoferowania.
Poprawne wykonanie poszczególnych etapów tego modelu perswazji pozwoli Ci w skuteczny sposób osiągnąć swój cel, jednocześnie pomagając innym.